Arbain Nawawi Hadits ke 8: Ngelawan Barang Batil/Melawan Kebatilan/Against Evil
Hadits ke 8: Ngelawan Barang Batil/Melawan Kebatilan/Against Evil
Teks Hadis
عَنْ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا أَنَّ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى الله عليه وسلم قَالَ : أُمِرْتُ أَنْ أُقَاتِلَ النَّاسَ حَتَّى يَشْهَدُوا أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَأَنَّ مُحَمَّداً رَسُوْلُ اللهِ، وَيُقِيْمُوا الصَّلاَةَ وَيُؤْتُوا الزَّكاَةَ، فَإِذَا فَعَلُوا ذَلِكَ عَصَمُوا مِنِّي دِمَاءُهُمْ وَأَمْوَالُـهُمْ إِلاَّ بِحَقِّ الإِسْلاَمِ وَحِسَابُهُمْ عَلَى اللهِ تَعَالىَ
[رواه البخاري ومسلم ]
Tegese Tembung/Arti Perkata/Word-for-Word Meaning
عَنْ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا : Saking lbnu Umar ra
أَنَّ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى الله عليه وسلم : Satemene (utawi) Rasulullah Saw, Sesungguhnya (adapun) Rasulullah Saw, Verily (as for) The Messenger of Allah PBUH
قَالَ : (iku sampun) dhawuh Rasulullah, (adalah) dia (telah) bersabda, He said
أُمِرْتُ : den perintah kawulo, saya diperintah, l was ordered
أَنْ أُقَاتِلَ : ing yentho merangi lngsun, supaya saya memerangi, to fight
النَّاسَ : (ing) menungsa, (kepada) manusia, (to) the people
حَتَّى : sampek, sehingga, until
يَشْهَدُوا : padha nekseni (sapa) menungsa, mereka menyaksikan, they testify
أَنْ : (ing) setuhune kelakuan, (kepada) sesungguhnya, that
لاَ : ora ana, tidak ada, there is no
إِلَهَ : Pangeran kang hak, Tuhan yang benar, God
إِلاَّ اللهُ : kecaba Allah, kecuali Allah, but Allah
وَأَنَّ : Lan setuhune, Dan sesungguhnya, and lndeed
مُحَمَّداً : (utawi) Kanjeng Nabi Muhammad, (adapun) Nabi Muhammad, that Muhammad
رَسُوْلُ الله : (iku) utusane Allah, (adalah) utusannya Allah, (is) the Messenger of Allah
وَيُقِيْمُوا : lan padha ngelakoni (sopo) wong akeh, dan mereka menjalankan, and they establish
الصَّلاَةَ : (ing) shalat, (kepada) shalat, (to) the prayer
وَيُؤْتُوا : lan maringake (sopo) wong akeh, dan mereka memberikan, and they pay
الزَّكاَةَ : (ing) zakat, (kepada) zakat, (to) zakat
فَإِذَا : mangka nalikane, maka apabila, than if
فَعَلُوا : (wis) ngelakoni (sopo) wong akeh, mereka (telah) melaksanajab, they do
ذَلِكَ : (ing) perkara kang tinutur mau, demikian itu, that
عَصَمُوا : mangka temen (wis) ngereksa (sopo) wong akeh, maka sungguh mereka telah menjaga, then they will be protected
مِنِّي : saking lngsun, dari saya, from me
دِمَاءُهُمْ : (opo) getihe wong akeh, (apa) darah mereka, (what) their blood
وَأَمْوَالُـهُمْ : lan bondone wong akeh, dan harta mereka, and their property
إِلاَّ : kejaba, kecuali, except
بِحَقِ : kelawan hak e, dengan haknya,
الإِسْلاَمِ : Islam, lslam, lslam
وَحِسَابُهُمْ : lan (utawi) hisabe wong akeh, dan (adapun) hisab mereka, and their reckoning
عَلَى اللهِ تَعَالىَ : (iku) ing atase Allah Ta'ala, (adalah) atas Allah Ta'ala, with Allah Ta'ala
[رواه البخاري ومسلم ]
Hadis iki den riwayatake Bukhari dan Muslim,
HR Bukhari dan Muslim, Narated by Bukhari and Muslim
Terjemah hadits: ترجمة الحديث
Bahasa Jawa
Saka Ibnu Umar radhiallahu anhuma, Rasulullah SAW ngendika: “Aku didhawuhi supaya merangi manungsa nganti padha nyekseni manawa ora ana sesembahan kajaba Allah lan Muhammad iku utusane Allah, anjumenengake shalat. , mbayar zakat. Menawa dgeweke kabeh nindakake kang mengkono iku banjur dilindungi getih lan bondone kajaba hak Islam lan hisabe ono ing Allah Subhanahu wata'ala.
(Riwayat Bukhari lan Muslim)
Cathetan:
Hadits iki praktis dialami nalika kekhalifahan Abu Bakar As-Siddiq, sawetara wong-wonge wis bali menyang kafir. Mula Abu Bakar duwe tekad arep nglawan wong-wong mau, kalebu wong-wong sing ora gelem mbayar zakat. Banjur Umar bin Khottab nyelaki dheweke: "Kepriye anggonmu merangi wong-wong kang padha ngucap Laa Ilaaha Illallah padahal Rasulullah wis dhawuh: Aku didhawuhi..... (kaya hadits ing dhuwur)". Mula Abu Bakar ngendika: “Satemene zakat iku hak bandha”, nganti akhire Umar nampa lan melu perang karo dheweke.
Piwulang wonten ing hadis: الفواءد الحديث
1. Wara-wara perang marang wong-wong musyrik nganti aman.
2. Diidinaké kanggo matèni wong sing mangkir shalat lan merangi wong sing ora gelem mbayar zakat.
3. Ora kena tumindak sewenang-wenang marang harta benda lan getihe wong Islam.
4. Hukuman pati iku diidinake kanggo saben wong Islam, yen nindakake tumindak sing nuntut paukuman kasebut, kayata: Zina kanggo wong sing wis nikah (muhshan), kanthi sengaja mateni wong liya lan ninggalake agama lan jamaah.
5. Wonten ing hadits punika wonten wangsulan tumrap para murji’ah ingkang nganggep bilih iman boten mbetahaken amal.
6. Aja padha kafir marang wong-wong sesat sing martakake manunggaling Kawula Gusti lan nindakake syariat.
7. Ing kono ana bukti yen nampa amal zahir lan siksa adhedhasar perkara sing zahir nalika didhelikake diutus marang Allah.
Terjemah hadis: ترجمة الحديث
Bahasa lndonesia
Dari Ibnu Umar radhiyallahu anhuma, Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda, " Aku diperintahkan untuk memerangi manusia hingga mereka bersaksi bahwa tidak ada Ilah selain Allah dan bahwa Muhammad adalah Rasulullah, menegakkan shalat, menunaikan zakat. Jika mereka melakukan hal itu maka darah dan harta mereka akan dilindungi kecuali dengan hak Islam dan perhitungan mereka ada pada Allah Subhanahu wata'ala.
(Riwayat Bukhori dan Muslim)
Catatan :
Hadits ini secara praktis dialami zaman kekhalifahan Abu Bakar As-Shiddiq, sejumlah rakyatnya ada yang kembali kafir. Maka Abu Bakar bertekad memerangi mereka termasuk di antaranya mereka yang menolak membayar zakat. Maka Umar bin Khottob menegurnya seraya berkata : “ Bagaimana kamu akan memerangi mereka yang mengucapkan Laa Ilaaha Illallah sedangkan Rasulullah telah bersabda : Aku diperintahkan…..(seperti hadits diatas)” . Maka berkatalah Abu Bakar : “Sesungguhnya zakat adalah haknya harta”, hingga akhirnya Umar menerima dan ikut bersamanya memerangi mereka.
Pelajaran yang terdapat dalam hadits : الفواءدالحديث
1. Maklumat peperangan kepada mereka yang musyrik hingga mereka selamat.
2 Diperbolehkannya membunuh orang yang mengingkari shalat dan memerangi mereka yang menolak membayar zakat.
3. Tidak diperbolehkan berlaku sewenang-wenang terhadap harta dan darah kaum muslimin.
4. Diperbolehkannya hukuman mati bagi setiap muslim jika dia melakukan perbuatan yang menuntut dijatuhkannya hukuman seperti itu seperti : Berzina bagi orang yang sudah menikah (muhshan), membunuh orang lain dengan sengaja dan meninggalkan agamanya dan jamaahnya .
5. Dalam hadits ini terdapat jawaban bagi kalangan murji’ah yang mengira bahwa iman tidak membutuhkan amal perbuatan.
6. Tidak mengkafirkan pelaku bid’ah yang menyatakan keesaan Allah dan menjalankan syari’atnya.
7. Didalamnya terdapat dalil bahwa diterimanya amal yang zhahir dan menghukumi berdasarkan sesuatu yang zhahir sementara yang tersembunyi dilimpahkan kepada Allah.
The Translation of hadith: ترجمة الحديث
in English
From Ibn Umar radhiallahu anhuma, the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "I was ordered to fight people until they testify that there is no god but Allah and that Muhammad is the Messenger of Allah, establish prayer, pay zakat. If they do that then their blood and property will be protected except by Islamic rights and their reckoning is with Allah Subhanahu wata'ala.
(History of Bukhari and Muslim)
Notes :
This hadith was practically experienced during the caliphate of Abu Bakr As-Siddiq, a number of his people had returned to infidels. So Abu Bakr was determined to fight them, including those who refused to pay zakat. Then Umar bin Khottab rebuked him saying: " How will you fight those who say Laa Ilaaha Illallah while the Messenger of Allah has said: I was ordered ..... (as the hadith above) ". So Abu Bakr said: "Indeed, zakat is the right of wealth", until finally Umar accepted and joined him in fighting them.
Lessons contained in the hadith: اافواءد الحديث
1 Proclamation of war to those who are polytheists until they are safe.
2 It is permissible to kill those who deny prayer and fight those who refuse to pay zakat.
3. It is not permissible to act arbitrarily against the property and blood of the Muslims.
4. The death penalty is permissible for every Muslim if he commits an act that demands such a punishment, such as: Adultery for a married person (muhshan), intentionally killing another person and leaving his religion and congregation.
5. In this hadith there is an answer for the murji'ah who think that faith does not require deeds.
6. Do not disbelieve in heretics who proclaim the oneness of Allah and carry out the Shari'ah.
7. In it there is a proof that the acceptance of zahir deeds and punishment based on something that is zahir while hidden is delegated to Allah

Komentar